Apa itu TM UniFi?
TM UniFi adalah pakej perkhidmatan tiga serangkai yang menawarkan Internet Berkelajuan Tinggi, HyppTV (IPTV) dan Perkhidmatan Telefon untuk kegunaan kediaman. Untuk kegunaan perniagaan, UniFi menawarkan perkhidmatan dual play termasuk Internet Berkelajuan Tinggi dan Perkhidmatan Telefon. Maklumat lanjut boleh didapati di www.tm.com.my.
Apakah tawaran pakej UniFi?
UniFi menawarkan 3 pakej kediaman dan 5 pakej perniagaan.

a) Tempat kediaman:

  • UniFi ADVANCE PLANTM30Mbps – RM 210.94 / bulan
  • UniFi ADVANCE PLANTM50Mbps – RM 263.94/ bulan
  • UniFi PRO PLANTM 100Mbps – RM 316.94 / bulan(Promosi)

* Harga termasuk 6% GST.

Setiap pakej datang dengan Perkhidmatan Telefon, Internet dan langganan HyppTV.

b) Perniagaan:

  • UniFi BIZ ADVANCE PLANTM30Mbps – RM 316.94/ bulan
  • UniFi BIZ ADVANCE PLANTM50Mbps – RM 369.94/ bulan
  • UniFi BIZ PRO PLANTM100Mbps – RM 401.74 / bulan(Promosi)

* Harga termasuk 6% GST.
Setiap pakej datang dengan pelan panggilan yang menarik, kelajuan Internet dan pelbagai perkhidmatan percuma.

Apakah perbezaan di antara HyppTV dan TV satelite?
HyppTV adalah berbeza daripada TV satelit kerana ia dihantar melalui rangkaian jalur lebar. Ini memberikan manfaat tambahan seperti tidak terdedah kepada cuaca buruk, serta akses Internet pantas melalui HyppTV. HyppTV juga berbeza dari segi model penentuan harga, yang merupakan pendekatan On-Demand, yang bermaksud pelanggan hanya membayar untuk saluran, filem atau siri mereka mahu menonton, bukannya membayar untuk pakej keseluruhan, tanpa yuran bulanan tambahan yang terlibat.
Apakah kelebihan Pakej Unifi?
UniFi akan meningkatkan pengalaman pelanggan dengan menyediakan internet berkelajuan tinggi, lebih banyak pilihan hiburan, pakej suara berpatutan dan kestabilan perkhidmatan yang lebih baik. UniFi membolehkan pelanggan untuk membeli-belah secara maya, kerja dari rumah, berinteraksi dengan orang ramai dalam komuniti maya dan menikmati hiburan berkualiti tinggi pada bila-bila masa. UniFi juga membolehkan pelanggan untuk mengekalkan nombor telefon TM mereka yang sedia ada dengan TIADA bayaran tambahan. Klik di sini untuk maklumat lanjut.
Bagaimana saya hendak menyemak lokasi khidmat Unifi di kawasan saya?
Anda boleh menyemak lokasi perkhidmatan Unifi melalui laman web kami di sini:  Semak liputan Unifi. atau di 016-333 1414

Bagaimana saya ingin mendaftar Unifi?
Pihak yang berminat boleh menyemak liputan UniFi di laman web ini: Semak liputan Unifi. atau di 016-333 1414. Kalau lokasi anda boleh berdaftar dengan unifi, kami akan menghubungi anda. 
Apakah Caj yuran pemasangan, sewa peralatan, tempoh kontrak dan lain-lain?
Caj pemasangan UniFi adalah RM 200 dan tiada deposit yang diperlukan. Selain itu, pakej standard termasuk peralatan bernilai RM800 yang akan diberi percuma kepada pelanggan. Pelanggan perlu membayar yuran langganan bulanan untuk UniFi bersama-sama dengan caj penggunaan telefon dan Perkhidmatan tambah nilai pembelian yang dicaj secara berasingan. Tempoh kontrak adalah selama 24 bulan.
Bagaimana untuk menukar kata laluan akaun e-mel saya?
1. Anda perlu mendaftar dengan akaun myUniFi untuk menukar e-mel kata laluan akaun.
2. Daftar untuk myUniFi akaun pertama atau layari portal pelanggan myUniFi di https://occ.unifi.my (jika anda sudah berdaftar).
3. Di bawah tab myUNIFI, klik menu tarik turun. Maklumat Akaun Bil. Rujuk paparan skrin di sini.
4. Klik pada “Tukar kata Laluan Perkhidmatan”.
5. Pilih Perkhidmatan kata laluan yang anda akan tukar: a. WiFi TM atau b. E-mel 2GB atau c. Infoblast
6. Masukkan dan sahkan kata laluan baru anda dan klik “hantar”.
Berapa lama tempoh pemasangan UniFi?
Pemasangan dan ujian dijangka mengambil masa lebih kurang 4-8 jam bergantung kepada jenis premis pelanggan kerana sifat sensitif dan kerumitan yang terlibat dalam pemasangan gentian. Proses pemasangan melibatkan kajian tapak, penyaluran, paip, kerja elektrik dan peralatan konfigurasi.
Adakah TM membolehkan pelanggan untuk melantik kontraktor sendiri untuk melakukan pendawaian dalaman?
Pelanggan boleh menghubungi kontraktor luar mereka sendiri untuk menetapkan pendawaian dalaman tetapi TM tidak akan bertanggungjawab atas sebarang kerosakan yang disebabkan oleh apa-apa kerja yang dilakukan oleh pihak ketiga.
Adakah saya membayar bil berasingan untuk perkhidmatan tambahan dalam UniFi?
Semua perkhidmatan yang ditawarkan di bawah UniFi akan berada di dalam satu bil. Walau bagaimanapun, untuk perkhidmatan yang dikekalkan selepas melanggan UniFi (iaitu Streamyx, Business Broadband, TM Homeline / Businessline), pelanggan akan menerima bil yang berasingan.
Adakah UniFi mempunyai dasar penggunaan yang adil?
SEMUA pakej UniFi kediaman adalah tertakluk kepada Polisi Penggunaan Adil. “Fair Usage Policy” adalah amalan standard global untuk memastikan bahawa kualiti pengalaman yang baik disediakan kepada semua pelanggan.
Apakah jumlah muat turun bulanan yang dikenakan?

a. Pakej VIP5 datang dengan 60GB jumlah muat turun bulanan.

b. Pakej VIP10 datang dengan 90GB jumlah muat turun bulanan.

c.Pakej VIP20 datang dengan 120GB jumlah muat turun bulanan.

Jumlah muat turun bulanan tidak akan dilaksanakan sehingga notis selanjutnya. Tidak ada jumlah had ditetapkan untuk pakej Perniagaan UniFi.

Bolehkah UniFi dinaik taraf / diturunkan?
Pelanggan boleh menaik taraf ke pakej yang lebih tinggi pada bila-bila masa (sama ada di dalam kontrak tempoh atau tidak). Walau bagaimanapun, bagi penurunan taraf, bayaran sebanyak RM 200 akan dikenakan (ini adalah tertakluk kepada perubahan).
Sekiranya naik taraf atau turun taraf, tempoh kontrak itu akan diperbaharui dan kontrak 24 bulan baru akan berkuatkuasa dari tarikh siap naik taraf / penurunan.
Di mana saya boleh menaik taraf / turun taraf pakej UniFi saya?
Permohonan boleh dibuat melalui cawangan-cawangan TMpoint terpilih atau hubungi Pusat UniFi TM di 1- 300-88-1221.
Apakah yang perlu saya lakukan jika peralatan UniFi saya rosak?
Jika mana-mana peralatan UniFi rosak, anda boleh menghubungi Pusat UniFi TM di talian 1-300-88-1221. Jika kerosakan itu disebabkan oleh kecacatan pembuatan dan peralatan yang masih dalam jaminan, peralatan akan digantikan secara percuma. Walau bagaimanapun jika kesalahan itu bukan berkaitan dengan TM atau jika jaminan itu tamat tempoh, anda perlu membeli peralatan baru.
Bilakah saya akan mendapatkan bil pertama selepas saya melanggan untuk pakej UniFi?
Bil pertama boleh dijangka kira-kira 1 bulan selepas perkhidmatan diaktifkan. Bil pertama juga akan termasuk bayaran pendahuluan satu bulan.
Di manakah saya boleh membayar bil UniFi saya?
 Pembayaran boleh dibuat di Pejabat pos, Bank-Bank Utama, TM point dan Perbankan Online.
Adakah terdapat apa-apa penalti Jika saya menamatkan perkhidmatan UniFi saya?
Untuk penamatan awal, pelanggan hendaklah membayar denda sebanyak RM500. Tidak akan ada caj penalti bagi penamatan selepas tempoh kontrak minimum (24 bulan). Pelanggan juga perlu menyelesaikan bil yang tertunggak sebelum penamatan. Untuk maklumat lanjut, sila rujuk kepada Terma & Syarat anda.
Bagaimana jika saya perlu untuk memindahkan perkhidmatan UniFi saya?
Permintaan penempatan semula boleh dibuat di cawangan-cawangan TMpoint terpilih dan tertakluk kepada liputan khidmat Unifi. Bayaran perpindahan sebanyak RM300 akan dikenakan.
Saya adalah warganegara asing, bolehkah saya melanggan UniFi melalui portal UniFi?
Tiada anda tidak boleh. Pendaftaran melalui portal UniFi akan disekat untuk warganegara asing. Anda perlu pergi TMpoint terdekat untuk melanggan pakej UniFi.
Jika saya ingin melanggan 3 pakej UniFi, adakah saya perlu membayar sejumlah deposit RM3000?
Ya. Deposit pendahuluan mesti dibayar bagi setiap pakej UniFi.
Apa yang berlaku kepada deposit saya jika saya ingin menukar pemilikan akaun UniFi saya kepada warga asing saya yang lain? Ia boleh dipindah milik?
Deposit yang dibayar tidak boleh dipindah milik.

Anda perlu membayar deposit RM1000 lagi untuk akaun pemilikan yang baru. Deposit anda dalam akaun yang lama akan dipulangkan kembali. Walau bagaimanapun, jika anda mempunyai apa-apa amaun yang tertunggak, jumlah deposit akan ditolak dengan jumlah tertunggak anda sebelum ia boleh dikembalikan kepada anda.

Saya adalah warganegara asing atau bukan warganegara Malaysia, bolehkah saya melanggan UniFi di salah satu peniaga TM yang sah?
Tidak boleh. Bagi warganegara asing atau bukan warganegara Malaysia, anda boleh pergi ke TMpoint terdekat untuk melanggan pakej UniFi.
Bagaimana saya boleh memperolehi penyata bil UniFi saya?
i) Kertas (hardcopy) bil – dikenakan RM8 / bulan melalui perkhidmatan portal (kini diketepikan)
ii) E-mel (softcopy) bil – PERCUMA dan akan dihantar melalui e-mel untuk pilihan semua pelanggan dan e-mel UniFi di http://webmail.unifi.my.
iii) Bil Online melalui portal myUniFi di (https://occ.unifi.my)
Bagaimanakah membuat bayaran untuk perkhidmatan UniFi saya?
Anda boleh membuat bayaran melalui portal myUniFi (pembayaran dalam talian), TMpoint, TMpoint Peniaga yang dibenarkan, POS Malaysia dan cawangan saluran perbankan dalam talian pilihan. Sila rujuk maklumat lanjut mengenai Panduan Pembayaran di portal TM UniFi di http://www.tm.com.my/unifi/help-support/Pages/payment-guides.aspx
Bagaimanakah untuk membuat pembayaran dalam talian melalui portal myunifi?

Langkah 1: Masuk ke MyUniFi di https://occ.unifi.my
Langkah 2: Klik tab MyBill
Langkah 3: Skrol ke bawah untuk membayar bil anda dan klik butang Buat Bayaran
Langkah 4: Isi borang dan klik butang terus untuk teruskan dengan pembayaran

Bagaimana saya ingin menukar alamat bil e-mel saya?
Anda boleh menukar profil bil anda di portal myUniFi bawah seksyen MyProfile atau dengan menghantar permintaan e-mel melalui unifi@tm.com.my atau dengan membuat permintaan melalui TMpoint.
Bagaimana untuk saya mengubah kaedah bil UniFi saya?
Anda boleh menukar kaedah bil UniFi anda melalui seksyen MyProfile atau dengan menghantar permintaan e-mel melalui unifi@tm.com.my atau dengan membuat permintaan melalui TMpoint.
Saya tidak boleh membuka lampiran bil UniFi yang diterima melalui e-mel saya. Apakah yang perlu saya lakukan?
Adobe Reader (versi 7 ke atas) diperlukan untuk melihat kenyataan itu. Jika anda tidak mempunyai Adobe Reader, anda boleh memuat turun secara percuma di laman web Adobe.
Saya tidak menerima penyata UniFi saya. Apakah yang perlu saya lakukan?
 Kami akan menghantar bil UniFi melalui alamat e-mel pilihan dan UniFi anda. Sila mengakses mel UniFi anda melalui http://webmail.unifi.my. Juga, sila sahkan alamat e-mel keutamaan anda bagi bil di bahagian MyProfile dalam portal myUniFi adalah betul. Bil UniFi anda mungkin telah dihantar ke folder mel sampah anda. Untuk mengelakkan e-mel masa akan datang seperti ini daripada secara automatik dihantar ke folder mel sampah anda, kami mencadangkan agar anda menambah alamat e-mel : tmbilling@tm.com.my kami untuk Buku Alamat anda dan / atau dalam senarai “Sender Diluluskan”.
Bolehkah saya menyemak penyata bulanan saya sebelum ini?
Ya. Anda boleh melihat 6 bulan penyata bil masa lalu anda melalui myUniFi bawah seksyen MyBill.
10 perkara yang anda perlu tahu mengenai UniFi

1. Perkhidmatan ini adalah kontrak 24-bulan dan yuran penamatan sebanyak RM500 dikenakan untuk penamatan perkhidmatan dalam tempoh kontrak.

2. Jika premis anda adalah Kondominium, anda mesti menamatkan perkhidmatan Streamyx sedia ada (jika ada).

3. Penggerudian yang minima diperlukan untuk pemasangan gentian ke premis itu. Anda perlu bertanggungjawab untuk menyediakan TV dan 4-soket kord lanjutan untuk menyelesaikan pemasangan. Tiada pelantikan pemasangan akan dibuat bagi premis di bawah pengubahsuaian.

4. Semua perkhidmatan tiga serangkai (internet, suara dan TV) mesti diaktifkan dalam perkhidmatan pemasangan. Pengaktifan sebahagian perkhidmatan tidak dibenarkan.

5. UniFi adalah perkhidmatan jalur lebar berwayar.

6. Pemilik akaun UniFi atau orang yang diberi kuasa mesti ada semasa pemasangan perkhidmatan. Bagi premis kondominium, pemilik perlu membuat persetujuan dengan Pejabat Pengurusan Bangunan untuk kebenaran pemasangan, kabel dalaman dan
akses ke bilik telekomunikasi.

7. Yuran pemasangan termasuk dari pintu masuk kabel luaran sehingga 15 meter kabel gentian pendawaian dalaman, 15 meter untuk Ethernet, 15 meter kabel telefon dan 30 meter untuk pelindung (Raceway). Bayaran tambahan akan dikenakan untuk kabel lebih daripada 15 meter dan selongsong 30 meter (Raceway) dan caj akan dimasukkan ke dalam bil UniFi anda.

8. Untuk yang lain contohnya pemasangan pilihan pendawaian di atas siling, anda boleh melantik kontraktor sendiri atau perjanjian secara langsung dengan kontraktor TM yang dilantik. Bayaran akan dibuat secara terus kepada kontraktor. Walau bagaimanapun, caj tambahan akan dikenakan untuk standard kabel lebih daripada 15 meter dan caj akan dimasukkan ke dalam bil UniFi anda.

9. Sila berikan Alamat Bil / Alamat Pos yang betul dan sah. Pilih sama ada bil atau bil e-mel (sila berikan pilihan alamat e-mel yang sah). Bil juga boleh diakses di myUniFi (https://occ.unifi.my). TM boleh mengenakan bayaran bulanan minimum untuk bil dalam tempoh yang diberikan.

10. Semua peralatan UniFi yang disediakan oleh TM adalah tertakluk kepada 12 bulan tempoh jaminan.

5 perkara yang anda perlu tahu mengenai pemasangan UniFi.

1. Penggerudian minima diperlukan untuk pemasangan gentian ke premis itu. Anda akan bertanggungjawab untuk menyediakan TV dan 4-soket kord lanjutan untuk menyelesaikan pemasangan. Tiada pelantikan pemasangan akan dibuat bagi premis di bawah pengubahsuaian.

2. Semua perkhidmatan tiga serangkai (internet, suara dan TV) mesti diaktifkan dalam perkhidmatan pemasangan. Pengaktifan sebahagian perkhidmatan tidak dibenarkan.

3. Pemilik akaun UniFi atau orang yang diberi kuasa mesti ada semasa pemasangan perkhidmatan. Bagi premis Kondominium, pemilik perlu membuat persetujuan dengan Pejabat Pengurusan Bangunan untuk mendapatkan kebenaran pemasangan, kabel dalaman dan akses ke bilik telekomunikasi.

4. Yuran pemasangan termasuk dari pintu masuk kabel luaran sehingga 15 meter kabel gentian pendawaian dalaman, 15 meter untuk Ethernet, 15 meter kabel telefon dan 30 meter untuk pelindung (Raceway). Bayaran tambahan akan dikenakan untuk kabel lebih daripada 15 meter dan selongsong 30 meter (Raceway) dan caj akan dimasukkan ke dalam bil UniFi anda.

5. Selain itu, contohnya pemasangan pilihan pendawaian di atas siling, anda boleh melantik kontraktor sendiri atau perjanjian secara langsung dengan kontraktor TM yang dilantik. Bayaran akan dibuat secara terus kepada kontraktor. Walau bagaimanapun, caj tambahan akan dikenakan untuk standard kabel lebih daripada 15 meter dan caj akan dimasukkan ke dalam bil UniFi anda.

Pembatalan UTV Movies dari HyppTV Everywhere
1) Kenapa membatalkan channel UTV Movies?
UTV Movies telah dihentikan di HyppTV Everywhere dari 24 Mei 2017. Walau bagaimanapun, channel masih ada di HyppTV (STB).

2) Bila pembatalan UTV Movies?
Tarikh berkesan 24 Mei 2017.

3) Siapa akan dikesan dengan pembatalan UTV movies?
Pelanggan HyppTV Everywhere

4) Ada rebate berkenan dengan pembatalan ini?
Maaf, tiada.

5) Saya ingin melaporkan kepada MCMC sebab saya rasa ditipu dari TM
TM tiada kuasa untuk menghentikan pelanggan untuk membuat laporan. Walau bagaimanapun, kami memberi jaminan bahawa semua aktiviti yang dijalankan oleh TM atau HyppTV berhubung perkara itu adalah mentadbir dengan lesen penyiaran dalam bidang kuasa MCMC.

1. Berapakah Had Kredit?
Had kredit adalah jumlah bayaran maksimum yang dibenarkan dan akan dibenarkan dalam bil bulanan pelanggan. Ini termasuk sewa atau bayaran pakej bulanan dan semua kelaziman di bawah akaun PRI UniFi / Telefon / Streamyx / CDMA / Biz Jalur Lebar / yang belum di bilkan. Pelaksanaan had kredit tidak akan membatalkan proses kredit yang sedia ada untuk menguruskan apa-apa pembayaran lewat / tertunggak. Oleh itu, pelanggan dinasihatkan supaya mematuhi tarikh bil yang sewajarnya dan membuat bayaran penuh pada masanya untuk mengelakkan sebarang gangguan perkhidmatan.
2. Bagaimanakah had kredit dilaksanakan?
a) Untuk pengguna yang sedia ada, had kredit yang akan dipadankan dengan mana-mana jumlah bil yang belum diselesaikan, sewa atau bayaran pakej bulanan, apa-apa caj tambahan suara dan perkhidmatan tambah nilai.

b) Bagi pengguna baru, had kredit pada bulan yang pertama akan dipadankan dengan jumlah bagi satu-satu masa caj (seperti caj pemasangan tambahan), sewa atau bayaran pakej bulanan (maksimum 2 bulan bayaran pendahuluan), apa-apa caj tambahan suara dan perkhidmatan tambah nilai.

3. Bilakah had kredit yang telah dilaksanakan?
Fasa 1 (perkhidmatan UniFi): 1 Ogos 2012.

Fasa 2 (Telefoni / Streamyx / CDMA / Biz Jalur Lebar dan perkhidmatan PRI): 1 April 2013.

4. Siapakah yang akan terlibat?
Semua UniFi / Telefoni / Streamyx / CDMA / Biz Jalur Lebar ,pelanggan sedia ada dan baru untuk kedua-dua pengguna dan segmen perniagaan.
5. Bagaimanakah pelanggan diberitahu mengikut dasar had kredit ini?
Sebelum pelaksanaan Had Kredit, pelanggan akan dimaklumkan melalui:
a) SMS
b) E-mel
c) Portal MyTM (https://mytm.tm.com.my/new/login.jsp)
d) Portal MyUniFi di (https://occ.unifi.my)
e) Portal TM (http://www.tm.com.my)
f) Panggilan Mel suara apabila pelanggan memanggil Pusat Panggilan TM (100)
Bermula 1 April 2013, pelanggan akan menerima penggunaan Had Kredit mereka melalui:
a) SMS
b) E-mel
c) IVR
6. Bila / bagaimanakah pelanggan dimaklumkan had kredit mereka?
Seorang pelanggan akan dimaklumkan mengenai status had kredit mereka secara berkala melalui SMS, E-mel dan panggilan mel suara seperti di bawah:
a) Pemberitahuan pertama, apabila pelanggan mencapai 70% daripada had kredit
b) Pemberitahuan kedua, apabila pelanggan mencapai 90% daripada had kredit
c) Pemberitahuan ketiga, apabila pelanggan melebihi 100% daripada had kredit – pelanggan akan diberitahu bahawa bayaran penggunaan kredit itu akan diselesaikan dalam tempoh 24 jam atau akaun akan digantung selepas itu.
7. Berapakah had kredit yang diberikan untuk setiap pelanggan?
Setiap pelanggan akan diberikan had kredit berdasarkan corak penggunaan semasa dan trend pembayaran. Jumlah had kredit akan dikira dan diberikan kepada pelanggan yang akan ditunjukkan dalam bil bulanan mereka.
8. Di mana pelanggan boleh mengemas kini maklumat mudah alih dan e-mel mereka untuk menerima pemberitahuan had kredit ini?
Pelanggan boleh mengemas kini maklumat mereka melalui:
a) Menghubungi Pusat UniFi TM di talian 1-300-88-1221
b) Menghubungi TM Contact Centre di 100
c) Melawat TMpoint yang terdekat
d) Bagi perkhidmatan UniFi: Mengemas kini maklumat mereka di (https://occ.unifi.my), klik pada myUniFi, kemudian klik pada Menguruskan Perkhidmatan Saya
e) Untuk Telefon / Streamyx / CDMA / Biz Jalur Lebar / perkhidmatan PRI: Mengemas kini maklumat mereka di portal MyTM (https://mytm.tm.com.my/new/login.jsp)
9. Bolehkah pelanggan meminta untuk menukar kuantum had kredit?
Ya, pelanggan boleh meminta untuk menukar kuantum daripada had kredit. Sila layari TMpoint terdekat atau hubungi Pusat Panggilan TM di 100 / Pusat UniFi TM di 1-300-88-1221 untuk menukar jumlah had kredit. Walau bagaimanapun,ia tertakluk kepada garis panduan kelulusan TM.
10. Apakah yang berlaku kepada kuantum had kredit jika pelanggan naik taraf / menurun taraf UniFi / telefon / streamyx / CDMA / beliau Biz Jalur Lebar / Pakej PRI?
a) Untuk Naik Taraf
Sistem secara automatik akan menyusun semula had kredit pelanggan kepada had baru.
b) Bagi penurunan
Sistem secara automatik akan menyusun semula had kredit pelanggan kepada had baru.
Walau bagaimanapun, pelanggan dinasihatkan untuk membayar bil-bil tertunggak mereka sepenuhnya untuk memastikan mereka tidak terjejas oleh had kredit penurunan baru.
11. Di mana pelanggan boleh menyemak status had kredit mereka?
Pelanggan boleh menyemak status kredit had melalui:
a) Menghubungi Pusat TM UniFi di 1-300-88-1221 (untuk perkhidmatan UniFi)
b) Menghubungi Pusat TM Hubungi 100 (untuk Telefon / Streamyx / CDMA / Biz Jalur Lebar / PRI
perkhidmatan)
c) Melawat TMpoint terdekat
d) Portal Self Care seperti MyUniFi (https://occ.unifi.my) dan MyTM
(https://mytm.tm.com.my/new/login.jsp)
12. Bolehkah pelanggan meminta untuk tidak menerima apa-apa pemberitahuan status had kredit mereka?
Tidak. Semua pelanggan UniFi / Telefon / Streamyx / CDMA / Biz Jalur Lebar / PRI secara automatik akan menerima pemberitahuan had kredit sewajarnya.
13. Bilakah akaun akan digantung?
Akaun akan digantung hanya apabila melebihi 100% daripada had kredit yang diberikan. Pelanggan akan menerima SMS / E-mel / panggilan IVR apabila akaun mereka digantung. Walau bagaimanapun, akaun juga boleh digantung kerana bermasalah tidak membayar (pembayaran lewat).
14. Jika perkhidmatan itu digantung, apa yang pelanggan perlu lakukan untuk pengaktifan semula perkhidmatan mereka?
Pelanggan dikehendaki membuat bayaran penuh (100%) daripada penggunaan kredit mereka. Perkhidmatan ini akan diaktifkan semula secara automatik dalam tempoh 24 jam. Untuk pengaktifan semula yang lebih cepat, sila buat bayaran di TMpoint / peniaga Telekom yang sah atau jika anda membuat bayaran di saluran lain, sila hubungi Pusat Panggilan TM di 100 / Pusat UniFi TM di talian 1-300-88-1221 untuk memaklumkan bahawa bayaran telah dibuat dengan memberikan nombor rujukan pembayaran. Pelanggan akan menerima SMS / E-mel apabila akaun mereka telah diaktifkan semula.
15. Berapa lama ia akan mengambil masa untuk UniFi / telefon / streamyx / CDMA / Biz Jalur Lebar / Akaun PRI akan diaktifkan semula selepas pembayaran dibuat?
a) Dalam masa 24 jam-Sekiranya bayaran dibuat di TMpoint / Peniaga Telekom yang sah

b) Dalam masa 48 jam – Sekiranya bayaran dibuat melalui saluran pembayaran lain seperti di bawah: –

i. Laman pembayaran dalam talian seperti M2U, dan lain-lain
ii. kaunter Bank
iii. Kaunter Pos Malaysia
iv. Pusat Bayaran Bil Setempat

1. Saya ingin menggunakan perkhidmatan wifi TM saya buat pertama kali, di mana saya boleh merujuk kata laluan saya?
ID myUniFi dan kata laluan telah diwujudkan dan dihantar ke telefon mudah alih anda dan alamat e-mel pilihan semasa pemasangan UniFi selepas butiran (telefon bimbit dan alamat e-mel) telah disahkan. UniFi anda dan kata laluan perkhidmatan yang lain boleh ditetapkan atau diubah di myUniFi portal (https://occ.unifi.my).

2. Bagaimana saya boleh mendapatkan kembali?
  1. Anda boleh menyemak di alamat e-mel pilihan anda atau pada telefon mudah alih anda sekali lagi (atau)
  1. Anda boleh menghubungi Pusat UniFi TM kami (1-300-88-1221) untuk menghantar semula portal myUniFi log masuk dan kata laluan untuk anda.
3. Saya mempunyai ID UniFi dan kata laluan saya sekarang. Bagaimana saya hendak menukar kata laluan wifi TM saya?

i. Sila log masuk ke portal myUniFi (https://occ.unifi.my) menggunakan ID dan kata laluan yang diberikan
ii. Di bawah tab myUniFi, kembangkan Akaun Bil
iii. Klik butang “Tukar Perkhidmatan Kata Laluan”
iv. Pilih perkhidmatan yang anda hendak menukar kata laluan dan masukkan kata laluan pilihan anda
v. Klik “hantar”

4. Saya masih mempunyai masalah dengan kata laluan saya (tidak menerima kata laluan dan lain-lain). Apa yang perlu saya lakukan?
Telefon mudah alih utama dan alamat e-mel anda untuk penghantaran kata laluan mungkin salah. Sila hubungi Pusat UniFi TM kami (1-300-88-1221) untuk berikan kami dengan maklumat yang betul.
5. Saya tiada di rumah semasa pemasangan. Bagaimana pemasang akan mengesahkan kad pengenalan saya?
Anda (pemohon) mesti menyediakan satu salinan Kad Pengenalan anda kepada wakil yang diberi kuasa untuk disahkan dengan pemasang kami semasa pemasangan perkhidmatan UniFi. Wakil yang diberi kuasa juga perlu mengemukakan Kad Pengenalan beliau kepada pemasang semasa pemasangan perkhidmatan UniFi.
6. Bagaimana dengan pengesahan pelanggan perniagaan?
Anda mesti menunjukkan sijil nombor pendaftaran perniagaan dan Kad Pengenalan kepada pemasang untuk tujuan pengesahan.
7. Adakah terdapat apa-apa masalah jika saya tidak mahu menukar kata laluan perkhidmatan (TM Wifi, InfoBlast & E-mel 2GB)?
Untuk tujuan keselamatan, anda perlu menukar kata laluan perkhidmatan (TM WiFi, InfoBlast & E-mel 2GB) apabila anda mahu menggunakan perkhidmatan UniFi untuk kali pertama. Anda boleh menukar kata laluan perkhidmatan (TM WiFi, InfoBlast & E-mel 2GB) di portal myUniFi (https://occ.unifi.my).
8. Saya tidak tahu bagaimana untuk menukar kata laluan perkhidmatan (TM Wifi, InfoBlast & E-mel 2GB). Adakah pemasang akan membantu saya untuk menukar kata laluan?
Pemasang akan membantu anda dalam mengubah kata laluan perkhidmatan (TM WiFi, InfoBlast & E-mel 2GB) dalam portal myUnifi (https://occ.unifi.my) dan pada masa yang sama, anda diingatkan untuk menukar kata laluan perkhidmatan (WiFi TM , InfoBlast & Email 2GB) secara teratur untuk tujuan keselamatan.
9. Adakah kata laluan perkhidmatan (TM Wifi, InfoBlast & E-mel 2GB) yang diberikan kepada saya akan tamat tempoh?
Tidak.
10. Berapa kali saya boleh menukar kata laluan perkhidmatan (TM Wifi, InfoBlast & E-mel 2GB)?
Tiada had untuk anda untuk menukar kata laluan perkhidmatan (TM WiFi, InfoBlast & Email 2GB). Walau bagaimanapun, anda boleh menghubungi Pusat UniFi TM (1-300-88-1221) jika terdapat apa-apa masalah.
.

 

 

FAQ (English)

What is UniFi?
UniFi is a bundled triple play service offering High Speed Internet, HyppTV (IPTV) and Voice for residential use. For business use, UniFi offers dual play service which includes High Speed Internet and Voice. More information can be found in www.tm.com.my.
What is the UniFi package offering?
UniFi is offering 3 residential and 5 business packages (3 Dynamic IP Unifi packages & 2 Fixed IP Unifi packages).

a) Residential:

  • VIP 5 – RM 157.94 / month
  • VIP 10 – RM 210.94/ month
  • VIP 20 – RM 263.94 / month

*Included 6% GST.

Each package comes with voice, Internet and HyppTV subscription.

 

b) Business:

Dynamic IP

  • BIZ 5 – RM 210.94/ month
  • BIZ 10 – RM 306.34/ month
  • BIZ 20 – RM 380.54/ month

Fixed IP

  • BIZ 10 – RM 634.94/ month
  • BIZ 20 – RM 952.94/ month

* Included 6% GST .

 

Each package comes with attractive call plans, Internet speeds and a host of complimentary services.

What is the difference between HyppTV and satellite TV?
HyppTV is different from satellite TV in that it is transmitted via a broadband network. This gives added benefits such as not being susceptible to bad weather, as well as fast Internet access via HyppTV. HyppTV also differs in term of pricing model, which is an On-Demand approach, which means customers only pay for the channels, movies or series they want to watch, rather than pay for the whole package, with no extra monthly fees involved.
How can UniFi benefit me?
UniFi will enhance customer experience by providing higher internet speed, more entertainment options, affordable voice packages and better service stability. UniFi allows customers to experience virtual shopping, work from home, interact with people in virtual communities and enjoy high quality entertainment anytime. UniFi also allows customers to maintain their existing TM Phone number with NO additional fee. Click here for more information.
How do I check service availability in my area?
You can check service availability through our website here:  Check Unifi Coverage.  or at 016-611 8611.

How do I subscribe to UniFi?
Interested parties can register their interest for UniFi at this website : Apply Unifi Broadband or call us at at 016-611 8611 to apply for Unifi.
What are the charges like – installation fee, hardware rental, contract duration etc?
UniFi’s installation charges are RM 200 and no deposits are required. Beside that, the standard package is inclusive of equipment worth RM800 that will also be given free-ofcharge to customers. Customers will have to pay the monthly subscription fee for UniFi along with telephony usage charges and Value Added Services purchase that are charged separately. The contract period duration is 24 months.
How to change my e-mail account password?
1. You need be registered with myUniFi account in order to change e-mail account password.
2. Sign up for myUniFi account first or log on to myUniFi customer portal at https://occ.unifi.my (if you are already registered).
3. Under myUNIFI tab, click pull down menu (expand) Billing Account information. Refer screenshot here.
4. Click on “Change Service Password”.
5. Select Service password that you would to change: a. TM WiFi or b. Email 2GB or c. Infoblast
6. Key in and confirm your new password and click “submit”.
How long does a typical UniFi installation and testing take?
Installation and testing are expected to take approximately 4 to 8 hours depending on the type of customer premise due to the sensitive nature of and the complexity involved in fibre installations. The installation process involves site survey, ducting, piping, electrical work and equipment configuration.
Does TM allow customers to appoint their own contractor to perform internal wiring?
Customers may call their own external contractors to fix the internal wiring but TM will not be responsible for any damages resulting from any works done by third parties.
Do I pay a separate bill for the services bundled in UniFi?
All services offered under UniFi will be in one bill. However, for the services maintained after subscribing to UniFi (i.e., Streamyx, Business Broadband, TM Homeline/Businessline), customers will receive a separate bill.
Does UniFi have a Fair Usage Policy (FUP)?
ALL Residential UniFi packages are subject to the Fair Usage Policy. FUP is a standard global practice to ensure that good quality of experience is provided to all customers.
What is the monthly download volume imposed?

a.The VIP5 package comes with a 60GB monthly download volume.

b.The VIP10 package comes with a 90GB monthly download volume.

c.The VIP20 package comes with a 120GB monthly download volume.

The monthly download volume will not be implemented until further notice. There will be no volume capping for UniFi’s Business packages.

Can the UniFi package be upgraded / downgraded?
Customers can upgrade to a higher-priced package at any time (either within contract period or not). However, for downgrades, a fee of RM 200 will be charged (this is subject to change).

In the event of an upgrade or downgrade, the contract period shall be renewed and a new 24-month contract will take effect from the upgrade/downgrade completion date.

Where can I upgrade / downgrade my UniFi package?
Applications can be made through selected TMpoint outlets or call the TM UniFi Centre at 1- 300-88-1221.
What should I do if my UniFi equipment is faulty?
If any UniFi equipment is faulty, you may call TM UniFi Centre at 1-300-88-1221. If the fault is due to a manufacturing defect and the equipment is still under warranty, the equipment will be replaced with no charge. However, if the fault is non TM related or if the warranty is expired, you will have to purchase a new equipment.
When will I get my first bill after I subscribe to the UniFi package?
The first bill can be expected around 1 month after service is activated. The first bill will also include a one month advance payment.
Where can I pay my UniFi bill?
 You may refer to the How to Make Payments page here.
Is there any penalty if I terminate my UniFi service?
For early terminations, customers shall pay a penalty of RM500. There will be no penalty charges for termination after the minimum contract period (24 months). Customers must also settle any outstanding bill prior to termination. For more information, please refer to your service Terms & Conditions.
What if I need to relocate my UniFi service?
 Are there any charges that I need to pay? Relocation requests can be made at select TMpoint outlets and is subject to service availability. A relocation fee of RM300 shall apply.
I’m a foreigner customer, can I subscribe UniFi via UniFi portal?
No you can’t. The registration via UniFi portal will be blocked for foreigner customer. You need to go nearest TMpoint in order to subscribe for UniFi package.
If I want to subscribe 3 UniFi package, do I need to pay total of RM3000 upfront deposit?
Yes. The upfront deposit must be paid per UniFi package.
What happened to my deposit if I want to change ownership of my UniFi account to my other foreigner friend? Is it transferable? The deposit paid is not transferable.
You will need to pay another RM1000 deposit for the new ownership account. Your deposit in the old account will be refunded back. However, if you have any outstanding amount, the deposit amount will knock off your outstanding amount before it can be refunded to you.
I’m a foreigner or non-Malaysian citizen, can I subscribe UniFi at one of the TM Authorized Dealer (TAD)?
 No. For foreigner or non-Malaysian citizen, you may need to go to the nearest TMpoint to subscribe UniFi package.
How do I retrieve my UniFi bill statement?

i) Paper (hardcopy) bill – chargeable at RM8/month via portal services (currently waived)
ii) Email (softcopy) bill – FREE and will be sent by default to all customers’ preferred email and UniFi email at http://webmail.unifi.my.
iii) Online Billing via myUniFi portal at (https://occ.unifi.my)

How do I make payments for my UniFi service?
You can make payment through myUniFi portal (online payment), TMpoint, TMpoint Authorised Dealer (TAD), POS Malaysia and branches of selected preferred online banking channels. Please refer more on Payment Guides at TM UniFi portal at http://www.tm.com.my/unifi/help-support/Pages/payment-guides.aspx
How do I make online payments via myUniFi portal?

Step 1: Sign in to MyUniFi at https://occ.unifi.my
Step 2: Click MyBill tab
Step 3: Scroll down to Pay Your Bill and click Make Payment button
Step 4: Fill in the form and click Continue button to proceed with the payment

How do I change my email billing address?
You can change your billing profile at myUniFi portal under MyProfile section or by sending us email request via unifi@tm.com.my or by making request via TMpoint.
How do I change my UniFi billing method?
You can change your UniFi billing method via MyProfile section or by sending us email request via unifi@tm.com.my or by making request via TMpoint.
I cannot open the UniFi softcopy bill attachment received to my email. What should I do?
Adobe Reader (version 7 or above) is required to view the statement. If you do not have Adobe Reader installed, you can download it for free at the Adobe website.
I did not receive my UniFi statements. What should I do?
 To enhance customer reachability, we are sending UniFi bills via your preferred and UniFi email address. Please access your UniFi mails via http://webmail.unifi.my.

Also, please verify your preferred email address for billing at MyProfile section in myUniFi portal is correct. Your UniFi email bill may have been sent to your junk mail folder. To avoid future emails like this from being automatically sent to your junk mail folder, we suggest that you add our email address tmbilling@tm.com.my to your Address Book and/or the “Approved Sender” list.

Can I check my previous month statement?
Yes. You can view your past 6 months bill statement via myUniFi under MyBill section.
10 Things You Should Know About UniFi

1. This service is a 24- month contract and a termination fee of RM500 is chargeable for
termination of service within the contract period.

2. If your premises reside in high rise building served via copper, you must terminate
your existing Streamyx service (if any).

3. Minimal drilling is required for fibre installation to the premise. You will be responsible
for providing TV and 4-socket extension cord to complete the installation. No
installation appointment will be made for premises under renovation.

4. All triple play services (internet, voice and TV) must be activated during service
installation. Partial service activation is not allowed.

5. UniFi is a wired broadband service. Wireless connectivity is an option and is subject
to interference and obstructions factor.

6. UniFi account owner or authorised contact person must be available during the
service installation. For high rise premises, owners are required to make arrangement
with Building Management Office for installation permission, internal cabling and
access to telecommunication room.

7. Installation fee includes external cable entrance and up to 15 metres fiber cable
internal wiring, 15 metres for Ethernet, 15 metres telephone cables and 30 metres for
casing (raceway). Additional charges will be applied for cables more than 15 metres
and 30 metres casing (raceway) and charges will be included in your UniFi bill.

8. For other optional installation e.g. wiring above ceiling, you may appoint your own
contractor or deal directly with TM appointed contractor. Payment will be made
directly to the contractor. However, additional charges will be applied for standard
cables more than 15 metres and charges will be included in your UniFi bill.

9. Please provide correct and valid Billing Address / Postal Address. Select either
paper bill or e-mail bill (please provide valid and preferred e-mail address). Bill is also
accessible at myUniFi (https://occ.unifi.my). TM may impose a minimal monthly
charge for paper bill with notification given.

10. All UniFi equipment provided by TM is subject to 12 months warranty period.

5 Things You Should Know About UniFi Installation

1. Minimal drilling is required for fibre installation to the premise. You will be responsible
for providing TV and 4-socket extension cord to complete the installation. No
installation appointment will be made for premises under renovation.

2. All triple play services (internet, voice and TV) must be activated during service
installation. Partial service activation is not allowed.

3. UniFi account owner or authorised contact person must be available during the
service installation. For high rise premises, owners are required to make arrangement
with Building Management Office for installation permission, internal cabling and
access to telecommunication room.

4. Installation fee includes external cable entrance and up to 15 metres fiber cable
internal wiring, 15 metres for Ethernet, 15 metres telephone cables and 30 metres for
casing (raceway). Additional charges will be applied for cables more than 15 metres
and 30 metres casing (raceway) and charges will be included in your UniFi bill.

5. For other optional installation e.g. wiring above ceiling, you may appoint your own
contractor or deal directly with TM appointed contractor. Payment will be made
directly to the contractor. However, additional charges will be applied for standard
cables more than 15 metres and charges will be included in your UniFi bill.

Removal of UTV Movies from HyppTV Everywhere offerings
1) Why did you remove this channel?
UTV Movies will be discontinued on HyppTV Everywhere commencing 24 May 2017. However, this channel still available on HyppTV (on STB).

2) When is the effective date for the removal of UTV Movies?
The effective date is on 24 May 2017.

3) Who will be impacted from the removal of this channel?
HyppTV Everywhere customers

4) Will customer be entitled for any rebate pertaining to this removal?
There will be no rebate given to customer.

5) I want to report this to MCMC as I feel cheated by TM
TM holds no right to neither stop nor suggest, shall customer wanted to lodge any reports against any product offerings to third party as mediator for settlement. However, we assured that all activities carried by TM or HyppTV pertaining to the matter are govern by broadcasting licenses in purview of MCMC.

1. What is credit limit (CL)?
Credit limit is the maximum allowable total charge that will be allowed on a customer’s monthly bill. This includes rental or monthly package fees and all usages under UniFi/Telephone/Streamyx/CDMA/Biz Broadband/PRI account which is yet to be billed. Implementation of credit limit will not overrule the credit treatment process which is already in place to manage any late/overdue payment. Hence, customers are advised to observe their bill due date and make full payment on time to avoid any service interruption.
2. How is the credit limit implemented?

a) For existing users, the credit limit will be matched against the total of any unsettled bill amounts, rental or the monthly package fee, any additional voice charges, and value-added services.

b) For new users, the credit limit in the first month will be matched against the total for any one time charges (like additional installation charges), rental or the monthly package fee (maximum of 2 months upfront fee), any additional voice charges, and value-added services.

3. When the credit limit was/will be implemented?

Phase 1 (UniFi service): 1 st August 2012.

Phase 2 (Telephony/Streamyx/CDMA/Biz Broadband and PRI services) : 1 st April 2013.

4. Who will be affected?
All Existing and new UniFi/Telephony/Streamyx/CDMA/Biz Broadband and PRI customers for both Consumer and SME segments.
5. How will customers be notified on this credit limit policy?
Prior to implementation of Credit Limit, customers will be notified via:
a) SMS
b) E-mail
c) MyTM portal (https://mytm.tm.com.my/new/login.jsp)
d) MyUniFi Portal at (https://occ.unifi.my)
e) TM Portal (http://www.tm.com.my)
f) Voicemail call when the customer calls TM Contact Centre (100)

Beginning 1st April 2013, customer will receive their Credit Limit utilization via:
a) SMS
b) E-mail
c) IVR

6. When/how will a customer be alerted of their credit limit?
A customer will be notified on their credit limit status at regular intervals via SMS, Emails
and voicemail call as below:
a) 1st notification once a customer reaches 70% of his/her credit limit
b) 2nd notification once a customer reaches 90% of his/her credit limit
c) 3rd notification once a customer exceeds 100% of his/her credit limit – the customer will
be notified that payment of the credit utilization is to be settled within 24 hrs or his/her
account will be suspended thereafter.
7. How much is the credit limit assigned for each customer?
Each customer will be assigned a credit limit based on their current usage pattern and payment trend. The credit limit amount will be calculated and assigned to the customer which will be shown in their monthly bill.
8. Where can a customer update their mobile and email information in order to receive this credit limit notification?
A customer can update his/her information by:
a) Calling TM UniFi Centre at 1-300-88-1221
b) Calling TM Contact Centre at 100
c) Visiting his/her nearest TMpoint
d) For UniFi services: Updating their information at (https://occ.unifi.my), click on myUniFi,
then click on Manage My Services
e) For Telephone/Streamyx/CDMA/Biz Broadband/PRI services: Updating their information
at MyTM portal (https://mytm.tm.com.my/new/login.jsp)
9. Can a customer request to change the quantum of the credit limit?
Yes, customer can request to change the quantum of the credit limit. Please visit the nearest TMpoint or contact TM Contact Centre at 100/ TM UniFi Centre at 1-300-88-1221 to change the credit limit quantum. However, it is subject to TM’s approval guidelines.
10. What happens to the credit limit quantum if a customer upgrades / downgrades his/her UniFi/Telephone/Streamyx/CDMA/Biz Broadband/PRI Package?
a) For Upgrades
The system will automatically reconfigure a customer’s credit limit to the new limit.
b) For Downgrades
The system will automatically reconfigure a customer’s credit limit to the new limit.
However, customers are advised to pay their outstanding bills in full to ensure they are
not impacted by the new lowered credit limit.
11. Where can a customer check his/her credit limit status?
A customer can check his/her credit limit status by:
a) Calling TM UniFi Centre at 1-300-88-1221 (for UniFi services)
b) Calling TM Contact Centre at 100 (for Telephone/Streamyx/CDMA/Biz Broadband/PRI
services)
c) Visiting the nearest TMpoint
d) Self Care Portals such as MyUniFi (https://occ.unifi.my) and MyTM
(https://mytm.tm.com.my/new/login.jsp)
12. Can customers request not to receive any notification on their credit limit status?
No. All UniFi/Telephone/Streamyx/CDMA/Biz Broadband/PRI customers will automatically receive a credit limit notification accordingly.
13. When will an account be suspended?
An account will be suspended only upon exceeding 100% of the credit limit assigned. The customer will receive SMS/E-mail/IVR call when his/her account is suspended. However, the account may also be suspended due to delinquent/non-payment (whichever comes earlier).
14. If the service is suspended, what does a customer need to do to reactivate his/her service?
The customer is required to make a full payment (100%) of his/her credit utilization. The service will be reactivated automatically within 24 hours. For faster re-activation, please make payment at TMpoint/Telekom Authorized Dealer (TAD) or if you make payment at other channels, please call TM Contact Centre at 100/TM UniFi Centre at 1-300-88-1221 to inform on the payment made by providing the payment reference number. The customer will receive SMS/E-mail when his/her account is reactivated
15. How long will it take for a UniFi/Telephone/Streamyx/CDMA/Biz Broadband/PRI account
to be re-activated after payment is made?

a) Within 24 hours-If payment is made at a TMpoint/Telekom Authorised Dealer(TAD)

b) Within 48 hours – If payment is made via other payment channels such as below:-

i. Online payment sites such as M2U, etc
ii. Bank counters
iii. Pos Malaysia counters
iv. Pusat Bayaran Bil Setempat

1. I want to use my TM WiFi service for the first time, where can I refer for my password?
Your myUniFi ID and password were created and sent to your mobile phone and preferred email address during UniFi installation once the details (mobile phone and email address) has been confirmed. Your UniFi and other service passwords can be set or changed at myUniFi portal (https://occ.unifi.my). 2. I did not get / forgot my myUniFi portal login ID and password.
2. How do I retrieve it?

i. You can check at your preferred email address or on your mobile phone again (or)

ii. You can call our TM UniFi Center (1-300-88-1221) to resend myUniFi portal login and password to you.

3. I have myUniFi portal ID and password now. How do I change my TM WiFipassword?

i. Please login to myUniFi portal (https://occ.unifi.my) using the ID and
password given
ii. Under myUniFi tab, expand the Billing Account
iii. Click “Change Service Password” button
iv. Choose the service(s) that you want to change the password and key in your
preferred password
v. Click “Submit”
vi. You will receive your password via SMS and your preferred email address

4. I still have problems with my password (did not receive password etc). What should I do?
Your primary mobile number and email address for password delivery may be incorrect. Please contact our TM UniFi Center (1-300-88-1221) to provide us with the correct details.
5. I am not at home during the installation. How will the installer verify my NRIC?
 You (applicant) must provide a photocopy of your NRIC to your authorised representative to be verified with our installer during UniFi service installation. Your authorised representative must also present his/her NRIC to the installer during UniFi service installation as well.
6. What about the Business Customer verification?
You must show the certificate of BRN and NRIC to the installer for verification purposes.
7. Will there be any problems if I do not want to change the service password (TM WiFi, InfoBlast & Email 2GB)?
For security purposes, you need to change the service password (TM WiFi, InfoBlast & Email 2GB) when you wan to use the UniFi service for the first time. You can change the service password (TM WiFi, InfoBlast & Email 2GB) at myUniFi portal (https://occ.unifi.my).
8. I don’t know how to change the service password (TM WiFi, InfoBlast & Email 2GB). Will the installer assist me to change the password?
The installer will assist you in changing the service password (TM WiFi, InfoBlast & Email 2GB) in myUnifi portal (https://occ.unifi.my) and at the same time, you are reminded to change the service password (TM WiFi, InfoBlast & Email 2GB) regularly for security purposes.
9. Will the service password (TM WiFi, InfoBlast & Email 2GB) provided to me expire?
No.
10. How many times can I change the service password (TM WiFi, InfoBlast & Email 2GB)?
There is no limit for you to change the service password (TM WiFi, InfoBlast & Email 2GB). However, you may contact TM UniFi Centre (1-300-88-1221) if there is any problem.